Ledige stillinger som museumsverter

Søknadsfrist 30. april

Stavanger kunstmuseum søker etter to engasjerte museumsverter i 8 prosent stilling og en tilkallingshjelp. Vi ser etter imøtekommende, serviceinnstilte, kunnskapsrike og fleksible museumsverter som kan bidra til å gi våre gjester gode opplevelser. Arbeidsoppgavene er kundebehandling med betjening av resepsjon og butikk, vakthold i utstillingssaler, enkel mattilberedning med kafésalg, arbeid i forbindelse med arrangementer og forefallende vedlikeholdsoppgaver.

Du må være over 16 år, snakke flytende norsk, trives med varierte oppgaver og ha interesse for kunst.

Det er en fordel om du har bakgrunn fra museum eller har jobbet i butikk, kafé eller annet innen salg og service.

Arbeidsoppgaver:

• åpne og stenge museet og utstillinger ( gjelder for kandidater over 18 år)
  • kundebehandling med betjening av resepsjon, kafé og butikk
  • forebyggende vakthold i salene for å ivareta kunstverkenes sikkerhet. ( gjelder for kandidater over 18 år)
  • enkel mattilberedning med kafésalg
  • andre relevante arbeidsoppgaver etter behov.

Arbeidstid:

• 8 prosent stilling - annenhver søndag (mulighet for flere vakter ved sykdom eller ferieavvikling)
  • tilkallingshjelp – ved behov

Kvalifikasjoner:

• meget gode kommunikasjonsevner.

• genuin interesse for kundeservice.

• du blir engasjert av gode salgstall, og kan vise til erfaring fra salg.

• gode norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig.

• har gode IT-kunnskaper og teknisk forståelse.

Personlige egenskaper
:

• svært lett å samarbeide med, samtidig som du er selvstendig og initiativrik.

• jobber effektivt og systematisk, trives med et høyt arbeidstempo og fysisk arbeid.

Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

For mer informasjon kontakt salgs- og serviceleder Barbara Slowik, mobil: 938 01 445 / barbara.slowik@museumstavanger.no

VI TILBYR

• et kunnskapsrikt, inkluderende og stimulerende arbeidsmiljø
  • en variert arbeidsdag med skiftende arbeidsoppgaver.
  • faglig og personlig utvikling.

Lønn

Timelønn etter leverte timelister basert på vaktplan og eventuelle ekstra vakter. Lønn etter Landsoverenskomsten for museer og andre kulturinstitusjoner, fra kr. 170,- til kr. 213,- per time. I henhold til tariffavtalen utløser helgearbeid et tillegg på 65,- per time, samt ulike tillegg for kveld, helligdager og overtid

Søknadsfrist

Søknad sendes til barbara.slowik@museumstavanger.no og må inneholde:

· søknadstekst

· CV

· Ev. referanser

Søknadsfrist:  snarest, men senest 30. april 2024.  Aktuelle kandidater blir kontaktet for intervju fortløpende.